Generalforsamling 12. marts 2025

FORMANDENS BERETNING - SLIDESHOW
TBK Årsberetning 2025
Tølløse Boldklub er et godt sted i dag.
Vækst i medlemmer og fodboldhold :
Vi har efter brobygning med nogle af de omkring liggende institutioner og skoler fået etableret et sandkassehold for børn fra 3-5 år.
Vi har udvidet med endnu et pigehold, pga det eksisterende pigehold blev for stort, så aldersgruppen blev delt i to til et U-12 og U-14. Vi har ligeledes fået et stort Kvindeseniorhold og Kim Pedersen tilbage som træner med assistenter.
Flere stævner og træner uddannelse :
Der er blevet afholdt flere små DBU stævner for børn på TBKs baner. Vi har i samarbejde med pigetræner Danni Persson afholdt Queens Cup for første gang. Det var en stor succes, og mange pigehold fik spillet en masse fodbold og mange frivillige hjalp til med opsætning og salg i boden. Vi vil gerne starte denne tradition med at afholde Queens cup hvert efterår.
Stærk forbedring af faciliteter indendørs og udendørs :
Efter at ny bestyrelse trådte til sidste år, holdt møder med mange forskellige mennesker for Holbæk Kommune, hvem der har ansvaret for Tølløse Bolds områder både inde og ude. Vi blev rådet til at søge de forskellige puljer på Fritidsportalen samt fået hjælp fra Drift og Vedligeholdelse som har givet vores baner “Top Dressing” med specialjord som holder en god græsbund og holder ukrudt mv væk fra banen. Rundt regnet et beløb på 240.000 kr som blev tildelt TBK.Dette har banerne ikke fået de sidste 5-7 år. Der er kommet nyt skilt til Tølløse Boldklub. Der er klippet grene og fældet lidt træer rundt omkring. Vi har modtaget nye mål. Der er givet 2 timers rengøring samt alle rengøringsartikler fra kommunen. Vi har søgt diverse puljer og indkøbt flere bolde, veste, toppe og en boldkanon.
Opbakning fra frivillige :
Vi har løbende haft arrangementer og anledning til at få vores frivillige i gang i klubben. Det har været til 2 arbejdsdage, hvor i maj sidste år handlede det om at gøre det pænt til vores 100 år jubilæum. Der blev malet, klippet ukrudt, ryddet op og smidt ud. Vi har haft frivillige til at stå vagter på Dyreskuet og St. Hestedag, hvor der kom honorarer til klubben. Mange hjalp til på selve jubilæumsdagen, hvor der blev hentet borde, bænke, sat telte op, salg fra boden og oprydning. Vi har afholdt DBU og DGI indendørs stævner, hvor TBK frivillige har siddet ved dommerbordet.
Genopretning af økonomien :
Alle de ting som TBK har fået i løbet af året er blevet købt på baggrund af midler fra puljer og små sponsorater. Vi har fået fjernet diverse poster, som har givet TBK et andet økonomisk overblik. Kassereren vil komme nærmere ind på dette i gennemgangen af regnskab.Faste udgifter er blevet reduceret og diverse poster er fjernet. Vi har minimeret vores udgifter i forhold til indtægter og forsøgt at holde alt nede i 2024. Holbæk kommune har overtaget vedligeholdsopgaver dog med få timers rengøring, hvor de stadig arbejder på at give os flere timer.
De frivillige har været med til at give klubben indtægter fra diverse arrangementer og stævner.
Vi har søgt mange puljer fra Holbæk Kommune og DGI som har givet os støtte til projekter som også vil gavne alle i klubben. Vi har sat træner honorarer på pause sidste år, og fået sponseret julegaver fra Tølløses supermarkeder.
Vores hold i TBK :
Vores medlemstal er steget en smule i 2024. Vi har en stigning i børnerækken, et lille fald i ungdomsrækken og en stigning i voksenrækken. Det skal være attraktivt at være træner i TBK og opnå succes. U-15 blev SJ-mestre i sommers og hyldet i Holbæk Sportsby i januar.
En kæmpe triumf og stolthed for TBK, som sagtens kan kæmpe om mesterskaberne på lige fod med alle andre klubber.
Sammenhold og fællesskaber :
Vi fik afholdt et FANTASTISK 100 års jubilæum, som primært blev styret Martin Christensen fra Tølløse. Han fik alt til at klappe. Udover Michael Vangs arbejde med at få besøg af FCKs oldboys til at spille kamp mod TBKs oldboys var det en kæmpe succes for tilskuerne fra nær og fjern. Alle var glade og i godt humør samt roste TBKs arrangement. Vi var mega stolte over arrangementer og alle de frivillige som bare gav den en skalle.
Ved årets udgang afholdte vi en julefrokost for trænergruppen, hvor snakken og hyggen fortsatte til lidt ud på natten. Dette sammenhold og fællesskab er med til at holde en fodboldklub kørende.
Som ny formand vil takke alle for deres kæmpe engagement og frivillighed. Jeg vil gerne takke den nye bestyrelse for det gode samarbejde samt den kæmpe hjælp fra Michael Bruus Mikkelsen som sidder med booking af baner, turnering og kan svare os alle på spørgsmål som vi ikke har kendskab til.
Vi glæder os over alt det vi har opnået i 2024!!
- Sandkasse holdet.
- Danni startede et pigehold som siden blev til 2 pige hold, U12 og U14.
- Dame senior.
- Flere stævner (inde og ude):
- Queens Cup (på Dannis initiativ), som det er planen skal arrangeres igen 2025
- Fokus på træneruddannelse:
- Tbk stod som arrangør.
- FCK træneraften.
- DGI og DBU træner events og uddannelses forløb.
- Sociale arrangementer:
- 100 årsfesten - det er planen at der skal arrangeres en årlig fest som afslutning på forårssæsonen.
- Træner/holdleder julefrokost.
- Opgradering af faciliteter.
- Genopretning af græsbaner.
- "Pavillionen" "fixet" og malet.
- Skraldespand.
- Buske og træer klippet og beskåret.
- Sparring med og inspiration fra Tuse.
- Brobygning - et DGI koncept som er sat i gang på Marcs initiativ.
- kommentar - datorer skal meldes ud i god tid, så der er tid til at afsætte tid i kalenderen.
- Samarbejde med skoler og institutioner
- Kommunen har bidraget økonomisk til materialer, træner tøj osv.
- Initiative er årligt tilbagekommende
- Der er brug for forældre til at hjælpe - 6 onsdage
- Datoer er fastlagt
- Flere frivillige har meldt sig og der er øget interesse for at hjælpe til.
- Arbejdsdag i foråret 2024 hvor 30-40 deltog
- Arbejdsdag i februar 2025 hvor 15-20 deltog
- 100 års festen
- dommerbord til indendørsstævner
- Genopretning af økonomien:
- kommunen bidrager med 2 timer/uge
- kommunen er ikke afvisende med at øge bidraget, men "timerne er der ikke lige nu".
- medlemmer/forældre kan tjene til hold kassen ved at gøre rent en gang om ugen.
- Indendørsstævner (dommerbord)
- Dyreskue og store heste dag (frivillige)
- Overblik og begrænsning af udgifter til et absolut minimum, bla
- rengøring posten er fjernet
- Aktiviteter/arrangementer der bidrager til kassen (frivillige):
- Aktiv søgning af fonde og kommunale
- U16: spillerne har mistet lysten, holdet er trukket fra forårsturneringen.
- at træne med U19, som 3 har accepteret, der er mulighed for spilletid i de sidste vinterbold kampe.
- at træne med U15 (se beskrivelse af situationen for U15 herudner).
- Spillerne er blevet tilbudt
- U14 og U15: Træneren har meddelt at han stopper (øjeblikkeligt?) som træner.
- Denne beslutning skal nu genovervejes og en mulig sammenlægning af U14, U15 og U16 kan komme på tale. Hvordan det påvirker længere nede i rækkerne er uklart.
- Der er aftalt forældremøde på tirsdag d. 18/3.
- Der kom forslag om at overveje DGI turnerings tilbud, hvor flere årgange kan slås sammen.
- Påvirker muligvis U12, U13 og U16.
- Inden træneren meddelte sin afgang var der diskussioner om at slå U15 og U16 sammen for at skabe et U16 hold, men dertil var der for få U16 spillere, og prioriteten var at sikre U15 holdet, så derfor blev U16 trukket.
- U11: Kamptøj situationen er "kritisk"
- På den seneste arbejdsdag blev der ryddet op skabene og flere "hele" spiller sæt findes i tasker i skabene
- Holdet har nu trøjer og shorts.
- Udvidelsen af Tølløse hallen:
- Er der jordvarme anlæg under dette græsareal?
- hvad udvidelsen præcis kommer til at dække (størrelse, faciliteter, placering) er stadig under diskussion men det lader til at processen har fået fart på; så
- vi er blevet inviteret til at deltage i diskussioner om udvidelse af hallen og feks om at flytte klublokaler til de nye bygninger; samt
- mulig placering af ny bane kunne være i "forlængelse" af den nye hal.
- Placeringen af den kommende skaterbane er også til diskussion. Mulig placering kunne være der hvor vi nu arrangerer Sandkasse aktiviteter (foran parkeringspladsen).
- Lysanlæg:
- Det er svært at skaffe reservedele til de eksisterende lamper
- Nyt anlæg op Opvisningen: Der er indhentet 2 tilbud som er fremsendt til kommunen, hvorfra man kan søge en pulje om finansiering
- Opgradering af eksisterende (kunsten): Der er indhentet 2 tilbud som er fremsendt til kommunen.
- Ny kunstgræsbane
- Nabo klubberne (Vipperød og St. Merløse) er relativt små og deres mulighed for at få deres egen kunstbane kunne være begrænset, så en ekstra kunst i Tølløse til fri afbenyttelse kunne få deres støtte.
- Opvisningen kunne laves om til kunst - samtidig ville banen få lysanlæg - to fluer med et smæk?
- Der blev på generalforsamlingen udtrykt ønske om at beholde så mange græsbaner som muligt, mao en ny kunstbane burde placeres et andet sted.
- Bestyrelsen argumenterer, at for at understøtte udviklingen af klubben så skal vintertræning forholdene forbedres/udvides.
- Placeringen er til diskussion:
- Den gamle kunstgræsbane er 10 år gammel, så dens levetid er ved at udløbe.
- Kan levetiden forlænges ved at plet reparere?
- Ungdomsudvalg
- Interesserede tager kontakt til ovenstående eller tbk1924@gmail.com
- Christian, Emil, Dan, Joan (andre?)
- Mødes første gang ?
- Seniorudvalg
- Interesserede tager kontakt til ovenstående eller tbk1924@gmail.com
- Meget gerne nuværende senior spillere både damer og herre, Oldboys og Fædre bold spillere.
- Gert, Claus, Bruus, Grande(?), Jacob, HC (andre?)
- Sponsorudvalg
- Interesserede tager kontakt til ovenstående eller tbk1924@gmail.com
- HC er i gang med at arrangere et møde så et muligt samarbejde kan påbegyndes.
- Sponsor af 15.000kr (årligt), til arrangement at Aluline (indendørsturnering)
- LK biler
- Marc, HC (andre?)
- Den Glade Gris har udtrykt ønske om at sponserer kamptøj til Tbk.
- Aluline
- Andre mulige sponsorer (der kendes til) er
- Aktivitets(eller Fest)udvalg
- Forslag at ændre på kontingent strukturen:
- Sandkasse - U8: 300 kr/halvår
- U9 - U11: 500 kr/halvår
- U12 - U18: 700 kr/halvår
- Blev vedtaget!
- Forslag om at kontingent indbetaling skal ske hvert halve år istedet for hver måned, som det er nu.
- Ændringen træder i kraft fra 1/8/2025
- Blev vedtaget!
- HC blev genvalgt.
- Karen fortsætter på våge blus.
- Michael Vang udtræder af bestyrelsen, men fortsætter som kasserer.
- Anja blev valgt til bestyrelsen.
- Jacob blev valgt som suppleant.
- Charlotte Dahl Olsen blev genvalgt som revisor